söndag 1 september 2013

Turister

Med bilen som transportmedel har vi åkt till
närliggande städer för lite shopping och loppisbesök,
samt så har vi lekt turister som sig bör.
I Nyslott besökte vi Olofsborg, som hade stängt 
guidad tur inne i slottet för dagen, typiskt...

Villmanstrand är en annan stad där vi 
botaniserat bland butiker och loppisar. Vi stannade till
vid Sandslott där årets tema var Kalevala.

Fantastiskt vad man kan göra med sand!

Åter till naturens lugna tempo. 

Morbror min är mycket intresserad av både jakt och fiske.
Jag är nog mest lättad av att ha sluppit träffa på 
någon björn, som synts till i trakterna då och då. En
fisketur däremot tackade vi inte nej till.

Fiskelyckan var det väl si så där med.
Tre mindre gäddor fick jag i min krok, de fick
simma vidare och växa sig större.

Massor med frisk luft och en hel del
sol bidrog till en god natts sömn.


Hade lätt kunnat vänja mig vid
dagliga sauna sessioner med simturer mellan
varven, himmelskt skönt avslut på händelserika dagar.

Där solen gick ner tog månen vid
och byggde på sin bro på vattnet. Spektakulärt
vackert...


Inga kommentarer: