söndag 23 juni 2013

Whobyfire

Blomknoppar, knoppar som blommar.
Att utvecklas genom livet. Vissa människor blommar
ut tidigt i livet och utvecklar sin talang till fulländning, hittar
sin nisch och blir till något eget och unikt. 
Till denna kategori av begåvade, tillhör min
älskade lillasyster. 
Hon har alltid haft ett behov av att skapa,
genom att rita, måla eller skulptera.
Det tog sin tid innan vi kunde sätta fingret på
varifrån systerns sätt att uttrycka sig på kom ifrån.
Att den flödar i generna är självklart, då mor
våran är duktig på att rita och måla. Och att många
i släkten är duktiga på olika hantverk och har kreativiteten
i blodomloppet.
En dag när vi  satt och pratade, mor, syster och jag,
och tittade på nytagna foton som mor hade tagit i stugan.
Så klickade det...du vet, som glödlampan när den
tänds ovanpå huvudet. För där, i ett foto fanns en teckning.
Som vi sett förut, men som vi nu  s å g 
på ett helt nytt sätt...
En teckning som far ritat i yngre dagar.
Aha...! 
Likväl som min lillasyster har ett färgglatt mera gångbart
uttryckssätt, där hon har en förmåga att "anpassa" sig
efter "min" stil...det snälla, men ändock
personliga som matchar min interiör.
Så har hon ett alldeles säreget sätt att skapa
 av det mer mörka, mystiska,spöklika. 
I fotot, där teckningen som far våran hade ritat...
såg vi nu samma uttryckssätt som min syster har i generna. 

Är du nyfiken på att se mer av ståltrådsskapelser,
titta gärna in HÄR :-)



Inga kommentarer: