torsdag 27 juni 2013

El Naturalista




I varierat underlag och ingen vila,
började fötterna att sjunga på sin klagosång.
Vi ömmar lite känner du inte det?!
Jo, jag känner det men har inte tid att
lyssna, utan försöker bita ihop och traskar vidare.
Fram och tillbaka, upp och ner vi går in och ut
i butikernas värld där nya saker ropar 
på uppmärksamhet.

Vid ett tillfälle, dök det upp en skoavdelning.
Färgglada skor, sandaler i alla dess former.
Kanske, kanske...mina fötter hittar ett nytt par.
De är så kräsna, går sin egen väg och vägrar
infinna sig att bli inträngda i skor där de helt enkelt
inte får plats, fastän skostorleken säger annat.
Den där röda färgen är ju så fin...
fötterna blev överförtjusta, JA säger vänster 
och JA säger höger! Här trivs vi bra!
Skrik inte så högt, jag hör er...framförallt så 
känner jag att ni har det bra men...
prislappen är jag inte så förtjust i. Fötterna
skriker KÖP KÖP! 
Ja men...jag gör väl det då :-)




Inga kommentarer: