tisdag 22 oktober 2013

Regn hos mig

Orden snurrar runt som i en centrifug
i huvudet. Huller om buller likt en färggrann
tvätt som flimrar förbi. Att fästa blicken,
koncentrera sig är en liten omöjlighet...
Den nattliga vilan, mellan dröm och verklighet
har säkerligen haft en inverkan på dagens tillstånd.
Kudden som är min vän i vanliga fall
har varit som en stenig strand...obekväm och hård.
Kudden är sig själv, avslappnad och välkomnande
som alltid men...
där ord, drömmar och tankar föds råder det kaos.
Känslan av gnissel, brus och smärtsamt
pulserande gör mig något nedstämd...

Inväntar effekten av smärtstillande.
Snart, snart...har centrifugen snurrat klart.
Tålmodigt väntar jag på att spänningen släpper,
att kunna vädra ut det onda och fortsätta dagen så som
sig bör. Och med en stilla önskan om att nästa natt
tillbringas på fjäderlätta fluffiga moln...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas jag också, på bättring för Din skull <3
Känner igen det där, alltför väl.

Kramen från Eva

H ennA sa...

Eva...tack snälla för dina rara ord, än är det knaggligt men jag hoppas det ska gå åt rätt håll...
Ha en fin dag <3

Kram Anne