lördag 26 oktober 2013

Leila´s general store

Hem och villa mässan pågår för fullt
i Göteborg. 
Flera besök sen tidigare har vi med oss i 
bagaget, men ibland kan det bli för mycket av 
det goda. Nu kändes det dock att det skulle vara
roligt att ta sig till Göteborg igen :-)

Väldigt nyfiken var jag på 
en pop up butik som är en nyhet 
för årets mässa om jag inte är helt ute
och cyklar.

Som ett litet barn som får syn på 
en godisbutik drogs jag in i 
denna monter, en pastelldröm med
fantastisk atmosfär och känsla.
Jag lovar, hade med lätthet kunnat 
spendera en mindre förmögenhet på 
alla ljuvligheter som fanns till salu.
Den lilla förmögenheten saknar jag för
tillfället, om jag inte vinner på lotto då...
men då måste man ju också spela, vilket jag
inte gör :-)

I denna pop up butik 
går allt i perfekt harmoni, kastruller
och kannor, förkläden och sugrör, Coca cola
lådor och muffinsformar...

Ett populärt tillhåll, jag var inte ensam om
att snurra runt med kameran i högsta hugg. Att
få tillfälle att känna på dessa fina varor i 
verkliga livet, gör en ganska stor skillnad då
jag endast kunnat ana mig fram till kvalitén 
som finns i Leila´s nätbutik.
Alla emaljerade köksattiraljer bland annat
var rejäla och högkvalitativa saker.


Att ta in alla detaljer tog sin lilla stund.
Faktiskt så var denna monter mässans
 höjdpunkt tillsammans
med byggnadsvårdsmontern som även 
den tilltalade oss mest. 

Om jag handlade något i butiken?
Ja, jag gjorde ju det...bara lite ;-)




Inga kommentarer: