fredag 7 december 2012

Snö

En hel del snö har det kommit,
förstukvisten hade fyllts på med detta kalla vita.
Här är Peppi i farten :-)

Igår var det dags för årets julbak.
Degen hade jag gjort dagen innan och lade ut både
degskål och kastrull på bänken ute på förstukvisten
för att de skulle kallna till.
He he..det var bara att ställa bunken
framför kaminen en stund, för det var lite kallare
än vad jag tänkt mig.

 Åtskilliga timmar senare så var både
julstjärnorna, gjorda på smördeg och plommonsylt...
och de vita "pepparkakorna" klara.
Jag kan ju tala om att denna gumma somnade
så gott på soffan en stund  :-)

Vita hyacinter är de enda
blommorna jag brukar skaffa till jul.
Sen har jag några julstjärnor, men de äro fejk.
Fungerar alldeles utmärkt eftersom jag har
en släng av senilitet då det gäller att komma ihåg
att vattna  mina blommor ;-)


Inga kommentarer: