torsdag 20 december 2012

Girlang

Granen i vardagsrummet har pyntats med bling
köpt i butik. I sovrummet är det egentillverkad pynt 
som gäller...Granen är i mellan storlek och står i en
zinkhink på en gammal träsoffa. Kakformsblingelinget
hänger nu där. Men mycket vill ha mer ;-)

Knappar är ett ypperligt pysselmaterial.
Här har jag använt mig av tunn ståltråd, tråden i hålet
och virat runt så att den inte lossnar. Knapp efter knapp
bildar till slut en girlang. I första och sista knappen
har jag böjt till en liten krok som är bra när man
hänger girlangen i granen till exempel.

Det blev ju ganska bra, annorlunda.

Pynt som väger lätt.
Här har jag printat ut julmotiv på
sån där 
textile transfer t-shirt iron-on
papper som det så fint heter...
Bilderna har strukits på linne och baksidan
är av randigt linne. Ritat ett hjärta där jag sytt
ihop delarna, fyllt på med lite vadd och sytt igen
hålet. Därefter har jag klippt runt hjärtat med sixsaxen.

Tomtebilderna tillför 
härlig vintage känsla.

Liknande som jag gjort för ett 
par jular sen...



Inga kommentarer: