lördag 15 februari 2014

En trevlig dag

Gårdagen gick i trevlighetens tecken.
Kärt återseende med systeryster, finaste systerdottern
och lille sonen som börjat vandra på livets stig
med egna ben :-)
Ett besök till Ikealand kändes bra,
då abstinensen var påtaglig. Det har trots allt
gått ett halvår på ett ungefär då senaste
besöket gjordes. 
Lyckades inte ta mig därifrån tomhänt
denna gång heller, alltid hittar man något nödvändigt
till hemmet.
En snabbvisit på ett loppis hanns med och till
min stora glädje fyndade jag finaste röda
kastrullen där ;-)

Alla hjärtans dag..ja...
Maken lyckas med sina överraskningar,
att jag inte trillade baklänges när
jag öppnade skafferidörren...där på golvet
fann jag ljuvliga rosor och god choklad!
Ett högt tjut och fånigt leende på mina
läppar var väl en förväntad reaktion...:-)

Älskar rosor! <3

Inga kommentarer: