måndag 26 november 2012

Adventsstjärna

Ingen gatulampa som skiner finnes här.
Det är mörkare än mörkast.
Gårdslampan tänds vid skymning som infinner sig
allt tidigare. När man tittar ut från fönstret mot
vägen så kan man se små prickar av ljus där
grannhusen finns...på lagom avstånd.
Mot horisonten kan man även se ett sken där 
samhället finns.
Vid klart väder ser man miljoners
miljoner stjärnor...helt magiskt..
Lampan i köksfönstret har nu bytts ut mot
en adventsstjärna av kakformar.
Den här  stjärnan föddes lagom till förra
årets jul...jag är såå nöjd med den :-)
så hade jag en vision och maken förverkligade den.

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Tack henna för din söta hälsning hos mig! En del av mina reportage som jag gjort under året kommer att publiceras i lantliv och Drömhem (skriver nog på bloggen sen ) Men sådär i övrigt är det svårt att få in nt, då konkurrensen är så hård i Sverige också. Kanske läsarna kan tipsa om att de önskar finska hem? ;)