lördag 10 maj 2014

Vårrundan Kinnekulle 2014


Vårrundan Kinnekulle var det ja...
i Nitas mack och lanthandel spenderades tid till
att titta på allehanda saker och insupa atmosfären.


Lilla söta lantköket blev jag stormförtjust i!


Kylskåpet var bedårande!


Nästa plats där vi stannade till för en stund
hade även den en trivsam aura runt omkring.
Tyvärr minns jag inte vad stället heter.
I röda stugan med vita knutar...


bakades det tunnbröd i en 1700-tals ugn.


Platsen som jag inte minns namnet på hade
även restaurang  och butik med fina saker...katten skulle
ha platsat finfint i våran trädgård!


Packhus nästa...
något som jag bockat för på kartan som 
jag var nyfiken på att se. 
Ett stort gilla för den butiken som
har inredning i antik och industriell stil.


Järntrappan vill jag gärna ha!


Som mycket annat, men jag får nog
tömma huset först om det ska in något nytt ;-)


Tiden flög fram oerhört fort  och kurrande magar
pockade på uppmärksamhet.
Sista stoppet innan färd hemåt blev till slut
Där skulle vi ta oss en matbit men...
så råkade en person i sällskapet ut
 för en olyckshändelse,
där ambulanstransport blev
slutligen nödvändigt. Något som jag nu kan
addera på min "meritlista", att åka med
i ambulans var en förstagångsupplevelse.
Att jag åkte med var önskemål från
patienten som för övrigt nu mår bra med
tanke på omständigheterna. Kram på dig! <3




Inga kommentarer: