fredag 8 februari 2013

Fina flickor

Den här Tilda dockan hade jag nöjet
att få träffa igen för ett tag sedan.
Även hon har flyttat till ett nytt hem.
Jag blev lite överraskad av att
dockan faktiskt var ganska så välsydd.
Jag är oerhört självkritisk och räknar
väl det som lite av en arbetsskada när man synar
igenom sömmar med mera.
Har arbetat med sömnad  i produktionsform
där resultat och utseende på färdigställd 
produkt har varit A och O. 
Med andra ord, helst felfritt. 

Det som jag syr hemma, är 
långt ifrån perfekt. 
Men jag strävar efter att göra så bra
som möjligt. Även om det bidrar till gråa
hårstrån ;-)

Tildan med änglavingar
gjorde jag på beställning där onskemålet
var att hon skulle vara vitklädd.
Denna docka är modell större, då
hon blev runt en halvmeter lång.
En omlottklänning med puffärmar, sirlig spets
runt urringningen. Smal silkesband
vid sidan. Spetsband i håret.

Vita mamelucker med spets nertill
och spetsprydda skor.
Jag var ganska så nervös ifall
nya ägarinnan skulle godkänna resultatet.
Det gjorde hon som tur var...pust.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: