lördag 15 september 2012

Loppisrunda

 Strålande varm höstdag.
Förmiddagen ägnades åt jakten på
loppisfynd med sällskap av käraste systeryster :-)
 
 Det blev ett och annat fynd.
Så jag är mer än nöjd och belåten.
Några gamla trådrullar, stickor och glasburkar
plussas på i dagens saldo.
 
 En gammal  mindre
bensindunk (rätta mig om jag har fel)
Så vacker!
 Sist men inte minst, en våg...
i en modell jag inte råkat på förut.
En rejäl (tung!) skapelse i gjutjärn...
 
Faktum är att det saknas en personvåg
i detta hushåll, denna besitter karaktär och är
inte direkt en slit och släng produkt
vilket jag uppskattar.
Den som vill får gärna väga sig,
jag låter nog helst bli ;-)


3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej! Du frågade om min ljusslinga. Den köpte jag på Tarjoustalo i Pargas. Jag tror det är Airams och hette väl "orient" ellr nåt i den stilen. Torde nog gå att få tag på lite varstans.

~ Eva ~ sa...

Tjusig våg!
Har samma inställning som du kring att kliva upp på såna, men måste ändå, och det är inte roligt alls nuförtiden ;*)

Kramen från Eva

Kanelia ja kardemummaa sa...

Heippa!

Kiitos kun jätit viestiä blogiini, niin osaasin tulla vastavierailulle. Kivoja juttuja löytyi täältä!

Oikein mukavaa sunnuntaita:)